UA RU
UA RU

Урок у 2 класі. Вода та напої, їх цінність

Онишків Ольга Петрівна,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

« вчитель-методист», вчитель початкових класів

Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24

Тернопільської міської ради Тернопільської області

Тема. Вода та напої, їх цінність.

Мета: формувати знання про значення води для життя та вміння правильного її вживання, ознайомити учнів із різними видами напоїв та їх цінністю для здоров’я; пояснити різницю між водою і напоями (соки, мінеральні води та ін.). Розвивати мислення, зв’язне мовлення, увагу, пам'ять дітей. Виховувати самостійність у роботі, бережливе ставлення до води.

Обладнання: робочі зошити, відео «11 цікавинок про воду», глобус.

Хід уроку

Організація класу до уроку. (7 хв.)

Починаємо урок,
Бо почули ми дзвінок
Він за парти кличе нас 
До роботи швидко, клас!

Діти, перевірте чи є у вас на партах усе необхідне для уроку.

Актуалізація опорних знань, навичок і вмінь учнів. (3 хв)

Діти, пригадайте, що є основним джерелом енергії для людини? (їжа)

Що таке поживні речовини? {Це речовини, які необхідні для життя та росту організму людини)

Назвіть, які ви знаєте поживні речовини? {Білки, жири, вуглеводи, вітаміни)

Яка їжа є корисною для здоров’я людини? {Молочні продукти, м’ясні продукти, риба, вітаміни...)

Яке значення у харчуванні мають вітаміни? {Вони підвищують імунітет)

Які ви знаєте вітаміни та продукти, у яких вони містяться? {Вітамін С - лимон, мандарин, апельсин, шипшина; вітамін В — м 'ясо, яйця, риба; вітамін К - капуста, гарбуз)

Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності. (2 хв.)

Діти, ви знаєте, що усе живе на Землі не може існувати без Сонця та повітря. Але ще є на Землі щось таке, без чого не може бути життя. Ви дізнаєтесь, що це, коли відгадаєте загадку:

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть... (Вода)

Так, це вода. Саме вода є джерелом життя на Землі. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь у чому цінність цієї рідини та яку роль вона відіграє у нашому харчуванні.

Вивчення нового матеріалу. (15 хв.)

Гра «Для чого нам потрібна вода»

Діти стають у коло. Один із дітей — «маленький принц». Усі діти в колі — «крапельки з колодязя». Маленький принц по черзі питає кожну «крапельку»: — Для чого нам потрібна вода?».

«Крапельки» повинні відповідати так, щоб їх відповіді не повторювалися. Наприклад:

Вода потрібна, щоб умиватися, освіжати квіти росою, відображати зірки і місяць, створювати веселку тощо.

Якщо «крапелька» не може відповісти на питання Маленького принца, вона «випаровується з колодязя» (вибуває з гри). Перемагає та «крапелька», яка довше за всіх залишиться в колі.

Розповідь учителя з елементами бесіди

Діти, ви вже переконались, що вода у нашому житті відіграє дуже важливу роль. А чи знаєте ви, що більшу частину поверхні Землі займає вода. (Вчитель демонструє карту світу або глобус)

Скажіть, а де може знаходитись вода? (Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею)

У повітрі також є вода. А ще вода становить більшу частину нашого тіла. Вона входить до складу крові. Випаровуючись із поверхні шкіри, вода регулює температуру тіла. А ще таким чином вона виводить із нашого організму шкідливі речовини.

Скажіть, чи лише людині потрібна вода? (Ні, і тваринам, і рослинам)

Так, велике значення має вода і для тварин. Для деяких тварин, наприклад, для риб, вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води, як ви уже сказали, також не можуть жити і рослини.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Отож давайте зробимо висновок, спробуйте продовжити речення:

Вода знаходиться у .. .(озерах, річках, морях, повітрі, під землею...)

Вода необхідна.. .(всім живим істотам)

А саме:...(людині, тваринам, рослинам...)

Без води живий організм... (загине)

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Діти, а як ви думаєте, яким чином вода потрапляє у організм людини? (Разом із напоями, їжею)

Так, вода надходить в організм у складі їжі, з напоями. Невелика кількість води утворюється в процесі окислення основних харчових речовин в організмі.

Вода нам потрібна як розчинник для виконання найрізноманітніших функцій у організмі:

  • переварювання, усмоктування і перенесення харчових речовин через стінку кишечника;
  • розчинення продуктів і виведення їх з сечею;
  • регулювання температури тіла (при випаровуванні води з організму людини тіло охолоджується);
  • формування змазки для частин тіла, які рухаються (наприклад, у суглобах);
  • забезпечення організму поживними речовинами.

Чи відчуває наш організм нестачу води? Яким чином? (Так, відчуття спраги)

Коли у вас виникає відчуття спраги? (Коли жарко, після фізкультури)

Так, потреба у воді виникає при підвищенні температури повітря і збільшенні фізичного навантаження.

Назвіть, які ви знаєте напої? (Вода, сік, компот, чай, кава...)

Який напій, на вашу думку, є найкориснішим? (Учні висловлюють свої думки)

Також корисними є мінеральні води. Вони можуть бути лікувальні та лікувально-столові. Лікувально-столові води можуть уживатися як напої, що втамовують спрагу, лікувальні - тільки за призначенням лікаря. Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору —

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз — присіли, руки прямо.

Встали — знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

Закріплення та узагальнення вивченого. Формування вмінь і навичок. (15 хв.)

1. Робота в групах.

Зараз ми попрацюємо в групах. Пригадайте правила роботи в групі:

Потрібно вміти вислухати інших .

Якщо вважаєш, що хтось помиляється, потрібно ввічливо сказати про це. Не потрібно кричати і перебивати, тим більше ображати інших .

Свою думку потрібно висловлювати чітко. Якщо хтось не згоден з тобою, вислухай чужу думку, і тільки потім можна відстоювати свою точку зору.

Якщо ти помилявся, не переймайся. Кожен може помилитися.

Не смійся над чужими помилками. Сам можеш опинитися в такому становищі.

Важливо - розподілити обов'язки . Оберіть капітана.

Складання казки

Зараз кожна група спробує скласти казку про те, як Фея Води допомагала:

група - жителям пустелі;

група - жителям гір;

група - жителям міста.

Капітани представляють роботу групи.

Корисні напої

А тепер кожна група готує розповідь про напої, їхню користь та про те, коли їх краще пити:

група - сік;

група - вода;

група - мінеральна вода.

Капітани представляють роботу групи.

Робота в зошиті.

Розгорніть зошити на С. 16, 17. Розгляньте малюнки. Поставте у кружечках цифри від 1 до 6. 6 ставите біля того напою, який вживаєте найчастіше, а 1 - найрідше.

Перегляд відео «11 цікавинок про воду»

Уважно перегляньте відео та подумайте, яку роль відіграє вода для людини.

Ви переглянули відео про цікаві факти про воду. Яка цікавинка вам найбільше запам’яталася?

А зараз ви дізнаєтесь ще цікавинки про напої. Для цього розгорніть зошити на С. 18-19. Самостійно прочитайте цікавинки та зафарбуйте кружечки: у червоний колір, якщо ви знали таку відомість і у синій - якщо дізналися щойно, коли прочитали.

Після цього дайте відповіді на запитання питайлика: який твій улюблений напій? З чого він виготовлений?

Діти, а з яких продуктів можна зробити сік ^(Фруктів, овочів)

Виконайте завдання у зошиті: проведіть лінії від продуктів до склянок та зафарбуйте відповідним кольором.

Загадки-жарти

Послухайте та відгадайте загадки-жарти:

Яку воду можна носити у решеті? (Сніг)

Сидить дід за подушками і стріляє галушками. (Град)

Яку воду можна вкусити? (Бурулька)

Під яким кущем ховається заєць, коли йде дощ? (Під мокріш)

Без чого не буває криниці? (Без дна)

У який горщик не можна налити воду? (У повний)

Синя, соковита, на дереві росте,

А «С» на «З» змінити - Великий дощ впаде (Слива і злива)

Підсумок уроку. Домашнє завдання. (4 хв)

Про що ми говорили сьогодні на уроці? (Про воду та напої)

Чи можливе життя на Землі без води? (Ні)

Які напої є найкориснішими? (Вода, узвар, компот, сік)

Гра «Вихваляночки»

Я навчився (лася)...

Мені було цікаво...

Мені сподобалось...

Мене здивувало...

Домашнє завдання: міні-проект «Цікавинки про воду»

Діти, вдома ви спробуєте знайти невеличкі цікавинки про воду та гарно їх оформити, вміти презентувати у класі.

Дякую вам за роботу на уроці. Молодці, ви гарно попрацювали сьогодні. Урок закінчено.

Повернутися назад
Поділитись з друзями