UA RU
UA RU

Урок у 4 класі. Смакує все, що осінь нам дарує

Тема уроку: Смакує все, що осінь нам дарує.
Мета уроку: ознайомити учнів з поживними речовинами, що містяться в осінніх овочах та фруктах та особливостями харчування восени.

Завдання:
дати учням знання щодо особливостей функціонування організму восени;
розширити знання учнів про розмаїття дарів осені;
сформувати уявлення про осінній збалансований добовий раціон харчування;
сформувати уявлення про гриби, які займають особливе місце серед харчових продуктів;
ознайомити учнів з умовами зберігання овочів;
надати учням кулінарні поради щодо доцільності поєднання в стравах кольору та смаку (приготування овочевих салатів).
Обладнання: робочий зошит «Абетка харчування. Їмо правильно», картки «Абетка харчування.  Їмо правильно», малюнки овочів, фруктів.

Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) На дошці – набір букв. Завдання : закреслити всі парні букви.  З решту скласти слово.
МЛЬТШСЛМІВТОВЗНЗШ
( ЬСІОН – ОСІНЬ)
2) Учень читає вірш про осінь.
          Дари осені
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.
Г.Шевчук
- Кого називають щедрим?
-Чому осінь щедра? (Відповіді дітей.)

 ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- І поговоримо ми сьогодні про осінні дари, поживні речовини, що містяться в осінніх овочах та фруктах і особливості  харчування восени.

 IV. Первинне сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1) Розповідь вчителя.
Свіжі осінні дари є найкориснішими помічниками нашому організму. Золота осінь – чи не найсприятливіший час, щоб по максимуму запастись вітамінами та іншими корисними речовинами. Осінь дарує нам розмаїття  барв, стиглі плоди, можливість насолоджуватись значною кількістю та ароматом її дарів, овочів і фруктів.
         Осінь – перш за все овочева пора, це перехідний період від спекотної пори року до холодної. Науковці вважають, що найціннішим в овочах є очищена рослиною біологічно активна вода. Вода у більшості овочів складає приблизно 90%.
- І от, Питайлик зібрав урожай. Що ж він збирав, ми дізнаємось, склавши букви у слова.
- Чого і скільки зібрав Питайлик? (6 яблук і 6 груш)
- Який  овоч трапився Питайликові? (Морква.)
- А чим корисна морква? (Вітаміном А.)
2) Цікавинки (повідомлення учнів).
- Слово «vita» означає життя. Вітаміни – це речовини, необхідні для підтримки життя. До кінця XIX століття дивна і небезпечна хвороба під назвою «цинга» часто серйозно вражала команди кораблів у всьому світі. Ще в кінці XVIII століття було виявлено, що за допомогою свіжих фруктів і овочів хвороба виліковувалася. Ученим знадобилося 100 років, щоб відкрити причину цього явища: виявляється, свіжі продукти містили вітаміни! Оскільки учені у той час не знали точну хімічну природу вітамінів, вони не давали їм імена, а просто називали за абеткою А, В, C, D, і так далі.
Вітамін А допомагає попереджати інфекцію. Він міститься в молоці, яєчному жовтку, моркві та шпинаті.
Вітаміни групи В поліпшують функцію центральної нервової системи, беруть участь в обміні вуглеводів і утворенні гемоглобіну, в регуляції функції шлунково-кишкового тракту. Вітаміни групи В міститься у м’ясі, печінці, яйцях, молоці, молочних продуктах, в житньому і пшеничному хлібі, овочах і фруктах
Інший важливий вітамін – С. Відсутність цього вітаміну викликає цингу, при якій костеніють суглоби, розхитуються зуби, слабшають кістки. Багаті вітаміном С апельсини, кабачки, томати. Організм не може відкладати вітамін С, тому його потрібно регулярно поповнювати.
Вітамін D важливий для правильного розвитку кісток і зубів немовлят. Цей вітамін у великій кількості виявлений у риб’ячому жирі, печінці і яєчному жовтку. Сонячне світло також забезпечує нашому організму вітамін D.
- Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку організму.
Фізкультхвилинка
- А ще чим багата осінь? (Грибами.)
- Гриби займають важливе місце серед продуктів харчування. Вони багаті на білки.
3) Перегляд відео «Як правильно збирати гриби».
4) Практична робота. 
Завдання: В кошику з грибами знайти і видібрати отруйні гриби.

V. Закріплення та осмислення знань.
1) Гра  «Збери у кошики осінній урожай».
(На картках зображення різноманітних овочів і фруктів. Учні  розкладають їх у фруктові і овочеві кошики відповідно, відділяючи ті, що дозрівають  влітку.)
2) Знайомство з  кулінарними порадами Питайлика.
3) Опрацювання тесту «Як зберегти вітаміни при приготуванні страв»

VI. Підсумок уроку.
Чим корисні продукти восени?
Як  потрібно зберігати овочі та фрукти восени?

VII. Домашнє завдання. 
Підготувати  рецепт своєї улюбленої  овочевої або фруктової страви, довести, що ця страва корисна для здоров’я.

Повернутися назад
Поділитись з друзями