2018 May 22
Урок у 3 класі. Зернові продукти
Конспект уроку в 3 класі по програмі «Абетка
харчування»
Вітюк Ірина Євгенівна,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,
«старший вчитель», вчитель початкових класів
Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24
Тернопільської міської ради Тернопільської області
Тема уроку. Зернові продукти
Мета уроку: поглибити знання про значення зернових продуктів, як найголовнішого
джерела енергії; розширити уявлення про хлібобулочні вироби , крупи та їх
харчову цінність; виховувати повагу до хліба і людей, що працюють для того, щоб
хліб на стіл прийшов .
Хід уроку
Організаційний момент
Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель зачитує приказку: «Зерно до зерна та й миска повна».
Діти, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?
Які зернові культури ви знаєте?
Чим корисні зернові продукти?
3. Робота над темою уроку
А) відгадування зернових
культур (робота в зошиті)
- На малюнку с. 8 - 9 зображено поле із злаковими рослинами, вам
потрібно відгадати, яке саме зерно у мішку за допомогою загадок і підписати
мішечок.
Із зернятка у ріллі
Виростаю з чорної землі
Росами вмиваюся
Сили набираюся. (Пшениця)
І комасі і дитинці
Припаса вона гостинці;
і нектар і кашу.
Ще й корівці пашу. (Гречка)
В променях купався,
Силоньки набрався.
Хоч за віком не дідусь,
Та козацький має вус. (Овес)
Не дідусь, а вуса має.
В полі силоньку черпає,
І чимало сотень літ
Зерном тішить білий світ. (Жито)
Корисний гість із Азії. (Рис)
Б) бесіда про зернові продукти
- Зернові продукти - це основне джерело енергії у добовому раціоні людини,
а особливо дітей. Найбільшу харчову цінність має гречана крупа, яка багата на
легко засвоювані рослинні білки, жири , крохмаль, містить багато калію, фосфору
магнію та заліза, вітамінів групи В. На другому місці стоїть овес (вівсяна
крупа) - багатий на рослинний білок, калій, фосфор, магній, кальцій, залізо,
мідь, марганець, цинк . Також багато вітамінів В і Е. Рис - багатий на
крохмаль, але містить менше білка , жирів і вітамінів. Він легко засвоюється
організмом. Зародки пшениці - це природне джерело міцного здоров'я, краси та
довголіття. Всі поживні речовини, які містяться в пшениці повністю засвоюються
організмом.
Розкажіть, яких злаків ви вживаєте найбільше?
У якому вигляді?
В) проблемна ситуація
Учні діляться на 4 групи. Кожна група одержує у конверті малюнки
зернових культур та продукт (крупу), який отримуємо з них.
Допоможіть Питайлику розібратися, які крупи, з чого виготовляють.
Геркулес - вівсяна каша - з вівса
Манка - манна каша - з пшениці
Пшоно - пшоняна каша - з проса Макарони - з пшениці
Г) самостійна робота в зошиті (с. 9)
- Підкресліть червоним олівцем ті страви, які готувались без використання
зернових продуктів. Поясніть свій вибір. (Салат із помідорів, яєчня, тушкована капуста,
печені яблука)
4. Фізкультпауза
Для початку потягніться,
Туди-сюди оберніться.
Далі рук і ніг хитання,
Низько - низько присідання.
Стрибу - стрибу вище хати,
Кілограмам не догнати.
Д) гра «Хлібобулочні вироби» (с. 10)
Які продукти називають хлібобулочними? Чому?
- Зараз ми допоможемо Питайликові з’ясувати, які є хлібобулочні
вироби. Поставте у кружечку навпроти кожної назви цифру, яка відповідає
зображенню на рушнику. (1 - коровай, 2
- хліб пшеничний, 3- пиріжки, 4 – хліб висівковий, 5 – хліб житній, 6 – бублики,
7 - батон, 8 – сухарики.)
Е) Робота над прислів’ям (робота в парах)
У назвах, продуктів є кольорові букви. Підставте їх у клітинки таких
же кольорів.
Прочитайте прислів'я. «Хліб - усьому голова». Поясніть значення цього прислів'я.
Які ще прислів'я про хліб ви знаєте?
Є) кондитерські вироби
- Крім хлібобулочних виробів є ще і кондитерські - печиво, торти,
тістечка, вафлі) - вони містять багато
вуглеводів і жирів, бідні на вітаміни та мінеральні речовини. Тому дітям
вживання тістечок і тортів, особливо з жирними кремами, бажано обмежувати, шоб
уникнути розвитку ожиріння.
- Для дітей корисний житній хліб. Він підсилює рухову активність
кишечника, містить багато харчових волокон.
Закріплення вивченого матеріалу
розв'язування «Хлібних задачок» (с. 10)
1 )Яка страва вийде , якщо на хліб покласти сир і помідор? (Бутерброд)
Яка страва вийде, якщо підсмажити хліб до рум'яної скоринки? (Грінки)
Яка страва вийде , якщо засушити шматочки хліба? (Сухарі)
Б) гра «Відгадай казку»
Учитель читає фрагменти казок, учні мають відгадати назву кожної з
казок. («Горщик каші», «Лисиця та Журавель», «Колобок», «Каша з сокирки», «Колосок».)
гра «Кухарі»
Учням роздаються картки із злаками.
Придумайте 3 страви , які можна з них приготувати.
Г) «Вузлики на пам'ять»
1. Продукти зернової групи слід їсти щодня, але в міру.
2. Краще вживати чорний хліб, висівковий. Він містить більше корисних
речовин.
3. Від зернових продуктів організм отримує багато енергії. Витрачай її
на активний спосіб життя, а не сиди біля комп'ютера чи телевізора.
Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
Клітковина - це булка в клітинку?
Висівковий хліб роблять з ячменю?
Краще вживати чорний хліб? Чому?
Скільки порцій хліба можна вживати на добу?
Які є хлібобулочні вироби?
Чим корисні каші?
Які зернові культури запам'ятали?