UA RU

Урок у 3 класі. Зернові продукти

Конспект уроку в 3 класі по програмі «Абетка харчування»

Вітюк Ірина Євгенівна,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

«старший вчитель», вчитель початкових класів

Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24

Тернопільської міської ради Тернопільської області

Тема уроку. Зернові продукти

Мета уроку: поглибити знання про значення зернових продуктів, як найголовнішого джерела енергії; розширити уявлення про хлібобулочні вироби , крупи та їх харчову цінність; виховувати повагу до хліба і людей, що працюють для того, щоб хліб на стіл прийшов .

Хід уроку

Організаційний момент

Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель зачитує приказку: «Зерно до зерна та й миска повна».

Діти, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?

Які зернові культури ви знаєте?

Чим корисні зернові продукти?

3. Робота над темою уроку

А)   відгадування зернових культур (робота в зошиті)

- На малюнку с. 8 - 9 зображено поле із злаковими рослинами, вам потрібно відгадати, яке саме зерно у мішку за допомогою загадок і підписати

мішечок.

Із зернятка у ріллі

Виростаю з чорної землі

Росами вмиваюся

Сили набираюся. (Пшениця)

І комасі і дитинці

Припаса вона гостинці;

і нектар і кашу.

Ще й корівці пашу. (Гречка)

В променях купався,

Силоньки набрався.

Хоч за віком не дідусь,

Та козацький має вус. (Овес)

Не дідусь, а вуса має.

В полі силоньку черпає,

І чимало сотень літ

Зерном тішить білий світ. (Жито)

Корисний гість із Азії. (Рис)

Б) бесіда про зернові продукти

- Зернові продукти - це основне джерело енергії у добовому раціоні людини, а особливо дітей. Найбільшу харчову цінність має гречана крупа, яка багата на легко засвоювані рослинні білки, жири , крохмаль, містить багато калію, фосфору магнію та заліза, вітамінів групи В. На другому місці стоїть овес (вівсяна крупа) - багатий на рослинний білок, калій, фосфор, магній, кальцій, залізо, мідь, марганець, цинк . Також багато вітамінів В і Е. Рис - багатий на крохмаль, але містить менше білка , жирів і вітамінів. Він легко засвоюється організмом. Зародки пшениці - це природне джерело міцного здоров'я, краси та довголіття. Всі поживні речовини, які містяться в пшениці повністю засвоюються організмом.

Розкажіть, яких злаків ви вживаєте найбільше?

У якому вигляді?

В) проблемна ситуація

Учні діляться на 4 групи. Кожна група одержує у конверті малюнки зернових культур та продукт (крупу), який отримуємо з них.

Допоможіть Питайлику розібратися, які крупи, з чого виготовляють.

Геркулес - вівсяна каша - з вівса

Манка - манна каша - з пшениці

Пшоно - пшоняна каша - з проса Макарони - з пшениці

Г) самостійна робота в зошиті (с. 9)

- Підкресліть червоним олівцем ті страви, які готувались без використання зернових продуктів. Поясніть свій вибір. (Салат із помідорів, яєчня, тушкована капуста, печені яблука)

4. Фізкультпауза

Для початку потягніться,

Туди-сюди оберніться.

Далі рук і ніг хитання,

Низько - низько присідання.

Стрибу - стрибу вище хати,

Кілограмам не догнати.

Д) гра «Хлібобулочні вироби» (с. 10)

Які продукти називають хлібобулочними? Чому?

- Зараз ми допоможемо Питайликові з’ясувати, які є хлібобулочні вироби. Поставте у кружечку навпроти кожної назви цифру, яка відповідає зображенню на рушнику. (1    - коровай, 2 - хліб пшеничний, 3- пиріжки, 4 – хліб висівковий, 5 – хліб житній, 6 – бублики, 7 - батон, 8 – сухарики.)

Е) Робота над прислів’ям (робота в парах)

У назвах, продуктів є кольорові букви. Підставте їх у клітинки таких же кольорів.

Прочитайте прислів'я. «Хліб - усьому голова».  Поясніть значення цього прислів'я.

Які ще прислів'я про хліб ви знаєте?

Є) кондитерські вироби

- Крім хлібобулочних виробів є ще і кондитерські - печиво, торти, тістечка,  вафлі) - вони містять багато вуглеводів і жирів, бідні на вітаміни та мінеральні речовини. Тому дітям вживання тістечок і тортів, особливо з жирними кремами, бажано обмежувати, шоб уникнути розвитку ожиріння.

- Для дітей корисний житній хліб. Він підсилює рухову активність

кишечника, містить багато харчових волокон.

Закріплення вивченого матеріалу

розв'язування «Хлібних задачок» (с. 10)

1 )Яка страва вийде , якщо на хліб покласти сир і помідор? (Бутерброд)

Яка страва вийде, якщо підсмажити хліб до рум'яної скоринки? (Грінки)

Яка страва вийде , якщо засушити шматочки хліба? (Сухарі)

Б) гра «Відгадай казку»

Учитель читає фрагменти казок, учні мають відгадати назву кожної з казок. («Горщик каші», «Лисиця та Журавель», «Колобок», «Каша з сокирки», «Колосок».)

гра «Кухарі»

Учням роздаються картки із злаками.

Придумайте 3 страви , які можна з них приготувати.

Г) «Вузлики на пам'ять»

1. Продукти зернової групи слід їсти щодня, але в міру.

2. Краще вживати чорний хліб, висівковий. Він містить більше корисних речовин.

3. Від зернових продуктів організм отримує багато енергії. Витрачай її на активний спосіб життя, а не сиди біля комп'ютера чи телевізора.

Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

Клітковина - це булка в клітинку?

Висівковий хліб роблять з ячменю?

Краще вживати чорний хліб? Чому?

Скільки порцій хліба можна вживати на добу?

Які є хлібобулочні вироби?

Чим корисні каші?

Які зернові культури запам'ятали?

Повернутися назад
Поділитись з друзями