ABETKA
UA RU
UA RU

Урок у 3 класі. Овочі, фрукти та ягоди – джерело вітамінів і мінералів

Мета: дати поняття про поживні речовини, які містяться у фруктах та овочах; довести, що раціональне харчування можливе лише за умови поєднання рослинного та тваринного походження; розширити уявлення про фрукти, овочі та ягоди; поглибити знання про користь вітамінів та мінеральних речовин;  розвивати мовлення та уяву;  виховувати культуру харчування, дбайливе ставлення до свого здоров'я, толерантність.
Обладнання: демонстраційний матеріал, зошити "Абетка харчування".

Хід уроку

І.  Організація класу
Хочем ми усім сказати, 
Що здоров'я краще мати.
Аніж хворому ходити
Й світ чарівний не любити.

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
1. Гра "Встав пропущені букви"
2. "Мозковий штурм"
Доведіть, що фрукти та овочі корисні для здоров'я людини.
(Вони містять багато мінеральних речовин, вітамінів, клітковину. Отже, допомагають людям бути здоровими).

III. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні на урок до нас завітає поважна родина вітамінів та мінералів. Ми познайомимося з новими правилами раціонального харчування, дізнаємося, які фрукти та овочі найкорисніші, у яких інших продуктах містяться вітаміни. 

ІУ. Вивчення нового матеріалу.
1. Сценка "Ми окрисні для людини"

Вітаміни – корисні для людини

Вчитель. Слово "вітаміни" походить від латинського слова "віта" – життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає., людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
До вашої уваги сценка "Ми – корисні для людини". (Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, Д).

Добрий день! Впізнали нас?
Ми – вітаміни,
Дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб'ячому жирі. (Показує указкою таблицю "Вітаміни").
Вітамін групи В. А я – вітамін групи В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.
Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін Д. А я – вітамін Д, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі.

Хто дружить із нами буде – 
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.

Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.
Висновок: Вітаміни необхідні для здоров'я людини, тому треба постійно вживати продукти, в яких вони містяться.
2. Розповідь вчителя (за таблицею)
Вітаміни часто асоціюються з фруктами та овочами. Але це тільки тому, що їх там дійсно багато. Загалом вітаміни містяться у багатьох продуктах. Дуже важливі для здоров'я і мінерали. Наслідком нестачі мікроелементів є зіпсовані зуби, крихкі кістки, млявість, недокрів'я.

Де живуть мікроелементи?

Продукт

Йод

Калій

Кальцій

Фосфор

Фтор

Залізо

Магній

Мідь

Буряк

 

+

+

 

 

+

+

 

Капустяні овочі

 

+

 

+

 

 

 

 

Салат, щавель, шпинат

+

+

 

+

 

+

 

 

Гарбуз

 

 

 

 

+

 

 

+

Кабачки

 

+

 

 

 

 

 

 

Томати

 

+

 

 

 

+

 

+

Квасоля, зелений горошок, боби

 

+

+

 

 

+

 

 

Яблука

 

 

 

 

 

+

 

 

Банани, виноград

 

+

 

 

 

 

 

 

Чорниця, лохина, брусниця, журавлина

 

 

 

 

 

+

 

 

Риба

+

 

 

 

+

 

 

 

М'ясо

 

+

 

 

+

+

+

 


3. Робота у зошитах  (с.12-14)
У. Фізкультхвилинка.Корисна їжа для дитини –Що містить різні вітаміни.(Руки розвести в сторону – випрямити вгору – знову в сторони – опустити)Що робить нас усіх сильнішими, Що робить діток здоровішими.(Ритмічне згинання розведених рук у ліктях вгору зі стисканням кистей).В кожній їжі для дитини, Є всі потрібні речовини.(Енергійний крок на місці).І кальцій це, і мінералиАби кістки міцні зростали.(Нахил уперед – постава пряма – присісти – випрямитись).

УІ. Узагальнення та систематизація знань.
1.Робота в групах(Дітям роздаються малюнки овочів та фруктів та довідковий матеріал).Завдання: За допомогою довідкового матеріалу вибрати з трьох овочів чи фруктів один, який є найкориснішим. Пояснити чому.
2.Гра-змагання "Хто більше?" (на актуалізацію отриманих знань).Учням пропонується "приготувати" обід з трьох страв при наявності таких продуктів: буряк, картопля, квасоля, цибуля, плоди шипшини.
3.Відгадування загадок- Чому овочі та фрукти називають коморою здоров'я?
Робота із загадками
- В земляній сиджу коморі,  А коса моя – на дворі. (Морква)
- Погуляти в садок вийшла,  Щоб зірвати смачну ... (вишню).
- Синя, соковита  Хоч на дереві росте,  Містить йод зате. (Слива)
- Яків їх в саду нарвав.  Ой, які червоні!  У долоні їх узяв –   Аж горять долоні. (Яблука)
- Блукають мишки у городі,  Не завдають нікому шкоди.  Мають гарні зелені сорочки.  Здогадались? Це ... (огірочки).
- Білі зуби маю, та усі ковтаю,  Довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза)
- А що то за коні в гаю на припоні,  Довгасті, голчасті, зеленої масті,  Нікого не возять, лише солі просять?  Оті коні на припоні  Не їдять, не п'ють, а гладшають. (Огірки)
- Баран у коморі, а роги – на дворі. (Буряк)  Червоні чоботи у землі закопані. (Буряк)

4. Робота у зошитах  (с.14-15)
Висновок: Овочі, фрукти та ягоди – джерело необхідних організму речовин. Ці продукти багаті на вуглеводи, мінеральні речовини та вітаміни, тому їх слід вживати щодня.

УІІ. Підсумок уроку.
1. Ділова гра "Що не так?- Нестача вітамінів призводить до покращення настрою.- Мінерали і вітаміни порушують ріст та розвиток.- Наслідком нестачі мікроелементів у продуктах харчування буде хороша шкіра.- Молочні продукти містять необхідний для росту кісток калій.- Вітамінів більше у варених овочах, ніж у сирих.- Фрукти слід вживати два рази на тиждень.- Кавуни і помідори – це овочі.- Вітаміни містяться тільки у фруктах та овочах.
2. - Які речовини має отримувати організм за умови здорового харчування? - Наведіть приклади продуктів, багатих на ті чи інші поживні речовини.- Назвіть свої улюблені продукти. У чому їх користь?

Повернутися назад
Поділитись з друзями