UA RU
UA RU

Урок у 1 класі. Повноцінне здорове харчування

Тема уроку: Повноцінне здорове харчування (закріплення).

Мета уроку: Формувати в учнів знання про основи повноцінного харчування як обов’язкової умови збереження і зміцнення здоров’я, практичні навички здорового способу життя, утвердження ціннісного ставлення до життя і здоров’я.


Хід уроку

І. Організація класу.
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Абетку харчування вивчати починаймо.
Девіз уроку:
Думати – колективно!
Діяти – оперативно!
Сперечатись – доказово!
Гра «Так чи ні».
Клас готовий працювати? (Так)
Продукти харчування вивчати? (Так)
На групи їх розподіляти? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Загадки й кросворди розгадати? (Так)
- Молодці діти! Я дуже рада, бо почула від вас усі позитивні відповіді. Я впевнена, що всі завдання ми успішно виконаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань. (Драматизація казки)
«Суперечка друзів».
Автор: В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі Білок, Жирок та Вуглеводик. Якось друзі посперечалися між собою, хто з них найважливіший.
Білок. (Гордо.) Я найважливіша. Я потрібна як будівельний матеріал для організму. Без мене не утворюються нові клітини, а коли нема росту – нема життя.
Жирок. Я теж потрібен організму. Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.
Вуглеводик. Усе в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, все зроблено її працею. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься, людина не буде жити.
Організм. (Почувши це.) Будинок складається з блоків, перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам; і якщо не буде хоч одної деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене потрібні: Білок, Жирок і Вуглеводик. Завдяки вам я росту, живу, працюю і навчаюсь.
(Подарунок кошиків з овочами)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні вести розмову на нашому занятті з «Абетки харчування»?
- Так, яке значення мають білки, жири і вуглеводи для організму людини.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1. Бесіда.
- З чого роблять узвар?
- Про яку ягоду розповідається у відеоуроці?
- Для чого людини потрібні жири?
2. Гра «Завантаж вагончики» (інтернет-гра) + дошка (повторення)
3.Гра Трансформери» (повторення правил роботи в групах)
- Група «Вуглеводів» - розгадує кросворд.
- Група «Білки» - домальовує продукт (гра «Шеф-кухар») отримує аркуш паперу, на якому домальовує малюнок за поданим фрагментом ліній таким чином, щоб отримати якусь їжу.
- Група «Жирів» - викладає пазли.
4. Літературна вікторина «Які з вітамінів є в продукті?»
1. Чим пригощала Лисичка свого приятеля Журавля? (Каша – вуглеводи .)
2. Без чого борщ не сядеш їсти? (Без хліба – вуглеводи.)
3. Що так старанно тягли із землі дід, баба, внучка, собака, кіт, мишка? (Ріпку – вуглеводи.)
4. Що приготувала Машенька для того, щоб потрапити додому? (Пиріжки – вуглеводи.)
5. Яка улюблена страва Карлсона? (Варення – вітамін С.)
6.  Що полюбляє кіт Матроскін? (Молоко – білок.)
7. Скажіть, в якій казці всі герої – овочі і фрукти? («Пригоди Цибуліно» – вуглеводи.)
8. Що знесла курочка Ряба? (Яйце –білок.)
9. Що Лисичка скидала з воза? (Рибу – білок.)

V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Хто більше знає прислів’їв про здоров’я».
Ближче до кухні - повніше шлунок.
Смачна їжа для людей стриманих.
Здоров’я більш варте як багатства.
Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
Той здоров’я не цінить, хто хворий не був.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Бережи честь змолоду, а здоров’я під старість.
Було б здоров’я — все інше наживем.
В здоровому тілі — здоровий дух.

VІ. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон».
- Чого навчились на уроці?
- Що нового ви дізналися?
- Для чого людині потрібно їсти?
- Якою має бути їжа?
- Діти, пам’ятайте! Нема більшого багатства, як здоров’я ваше. На радість всім – і тату, й мамі ростіть усі здорові й гарні.

Повернутися назад
Поділитись з друзями