Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ABETKA
UA RU
UA RU

Урок. Молоко — чарівний дар

Мета. Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування; ознайомити учнів з властивостями

молочних продуктів як однією з найважливіших груп дитячого харчування.


Хід уроку


I. Організація класу


II. Вступна бесіда

Протягом свого життя кожна людина має багато зустрічей, і дуже добре коли після них у нас на все життя залишаються друзі. Сьогодні ми будемо подорожувати станціями здорового харчування. А поїдемо ми на потязі і повезе нас туди машиніст. Він запрошує нас до країни «Здорової їжі»  подивіться на першу галявину. Що ви там бачите?  (Відповіді дітей.):

Станція 1 — Кисломолочні продукти (молоко, кефір).

Станція 2 — М’ясо, птиця, риба, яйця, бобові.

Станція 3 — Продукти із зерна (хліб, макаронні вироби, крупи).

Станція 4 — Фрукти і овочі.

Станція 5 — Жири та солодощі (масло, вершки, цукор, мед).

IV. Повідомлення теми і мети

Сьогодні ми будемо знайомитися з родиною молочних продуктів.

V. Актуалізація знань

Подивіться на цю гарну тарілку. Назвіть продукти 1-ї групи. Чим вони корисні? (Так само для продуктів 2-5-ї груп.)

Робота в парах

Одна дитина називає продукт, зображений на малюнку, інша називає групу, до якої належить цей продукт. Разом з’єднують зображення продукту і назву групи. (Перевірка роботи 5-6 пар.)

Міні-вікторина за матеріалами зошита (с.4)

Отже, ми пригадали. Чим різноманітніший набір продуктів, тим менша імовірність виникнення нестачі якоїсь поживної речовини. Щоб організм був забезпечений всіма поживними речовинами, харчування повинне бути збалансованим. Щоденний вибір продуктів має бути з кожної з основних груп. Щоб рости, залишатися здоровим і активним, треба вживати різні продукти.

Новий матеріал

Учитель. Відгадайте загадку 


На сметану, масло, сир

Нам воно згодиться. 

І корисне, і смачне, 

Тече, як водиця. 

Колір в нього, наче сніг, 

Пригощу їм вас усіх! 

(Молоко).


Рідкісний дар, створений самою природою, — це молоко. Вже в перші години від народження прикладає мама немовля до грудей, і дитя починає свій земний шлях.

(Зображення жінки, яка годує немовля.)

Молоко — живильна рідина, яку виробляють молочні залози самок ссавців. Природне призначення молока — вигодовування дитинчат.

Молоко — складна суміш, самою природою створена для повно- цінного харчування. У молоці містяться легкозасвоювані білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини.

Молоко людина споживає протягом всього життя.

А чи знаєте ви, які тварини дають людям молоко? (Відповіді дітей, демонстрація зображень корови, кози, вівці, кобили, верблюдиці.) Корова віддає людям молоко протягом 9 місяців на рік. Протягом дня від корови можна надоїти від 20 до 40 літрів молока. Коза доїться

8 місяців на рік. За день дає 3-4 літри молока. Але молоко кози багате на калій, роль якого особливо велика в діяльності судинної системи. 

Молоко вівці — повноцінний харчовий продукт з дієтичними властивостями. З нього виробляють цінні сорти сиру. Вівця доїться 3-4 місяці на рік. За цей час дає 120-140 літрів молока.

Кобила доїться 3-4 місяці на рік, за цей час дає 250-300 літрів молока. З нього виробляють цінний продукт — кумис.

Верблюдиця доїться 5-6 місяців на рік. За день дає 5-6 літрів молока.

Молоко верблюдиці має великий ефект при лікуванні цукрового діабету.

Отже, відправляємося в гості до молока та його родини. (Тема на дошці.)

У молоці містяться всі основні поживні речовини, необхідні людському організму, насамперед дитячому: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінерали. Найважливішою складовою молока є білки — основний матеріал для побудови клітин та тканин живого організму.

Білки молока містять усі амінокислоти, без яких організм людини не може жити.

Вуглеводи в молоці містяться у вигляді молочного цукру, який називається лактозою. Цей цукор легко засвоюється організмом. Під впливом ферментів шлунково-кишкового тракту лактоза ділиться на глюкозу і галактозу, які всмоктуються в кров та стають головним джерелом енергії.

Молочний жир — велике джерело енергії організму. Цей жир легко засвоюється.

Молоко відрізняється високим умістом мінеральних речовин, необхідних для побудови кісток. Найголовніші мінеральні речовини — це кальцій та фосфор. Також до складу молока входять такі мікроелементи, як натрій, калій, магній, залізо.

Молоко містить і багато вітамінів: A, B, В2,С, D.

Молоко на 96% засвоюється дитячим організмом. Певно тому в народі можна почути вислів «поїсти молока». Але треба пам’ятати, що в молоці швидко розмножуються бактерії, тому дітям дають тільки кип’ячене молоко. Зберігати молоко потрібно в холодильнику в закритому посуді при температурі +2-8 °С.


Гра "Склянування" (Робота із зошитом, с. 5.)

У склянці назви різноманітних молочних виробів, та деякі букви загубилися. Вставте пропущені букви. Назвіть молочні продукти.

Молочні продукти:

Сметана

Ряжанка

Молоко

Масло

Сир

Кефір

Йогурт


"Народна Мудрість"

Прочитайте українські народні приказки та прислів’я.

Як сир в маслі.

Кров з молоком.

Купатися в молоці.

Літом без молока — як узимку без кожуха.

Кашу маслом не зіпсуєш

Де млинці, там і ми.

Як ви їх зрозуміли? У чому полягає значення молочних продуктів,

згаданих у цих приказках і прислів’ях?


Фізкультхвилинка 


Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.


Вчитель: А чи знаєте ви діти що таке порція? (Відповіді дітей)


Для молочних продуктів також є своя порція:

1 порція = 1 склянка молока, півсклянки йогурту, півсклянки сиру,

30 г твердого сиру.

Молочних продуктів слід вживати 2-3 порції на добу.

Вчитель:

А чи знаєте ви, як з молока отримати кисломолочні продукти?

Кефір — кисломолочний напій, який виробляють шляхом сквашування молока кефірними бактеріями. Батьківщиною кефіру вважають Північну Осетію.

Сировиною для виготовлення сметани є вершки. Спеціальний апарат, який називається сепаратор, використовується для відокремлення вершків від молока. Існує ще один вид сметани — «збирана». Коли молоко кисне, вершки залишаються зверху, скисаючи разом з

молоком, вони утворюють сметану.

Ряжанка створюється на основі пряженого молока. Це молоко, оброблене при температурі понад 95 °С протягом 2-3 годин. Під час такої обробки воно змінює колір та смак. Коли таке молоко прохолоне, в нього додають спеціальну закваску. Молоко кисне, утворюється

ряжанка. В домашніх умовах для виготовлення ряжанки в пряжене молоко додають сметану.

Йогурт — під різними іменами цей кисломолочний продукт використовують у світі. Вірмени називають його «мацун», таджики — «чургот», болгари — «югурт». Російський вчений Мечников, дослідивши болгарську кисломолочну паличку, дійшов висновку, що йогурт сповільнює процес старіння. Отже, велика молочна родина — це наші найкращі друзі на шляху до міцного здоров’я.

VI. Закріплення знань.

Відгадування загадок

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п'ють,

Здоровенькими ростуть.

(Молоко)


Масло я кладу на хліб

І діряву їжу.

Що в ній більше круглих дірок,

Тим багатшим буде бенкет.

Ось шматочок - краса -

Жовтий, твердий, ніжний.

Це мишкіна мрія!

І моя, звичайно.

(Сир)


Ми на хліб його намажемо

І додамо до різних каш.

Їм ми каші не зіпсуємо -

Приказка вторить всім.

Якщо його додамо в тортик,

То отримаємо здобний крем.     

(Масло)


Робота з картками 


Кем – м + філ – л + р = ... (Кефір)

Мок – к + ло + коз – з = ... (Молоко)

С + мим–им + е + т + а + н + а= ... (Сметана)

Й + ог + уми – ми + рт = ... (Йогурт)

Ра – а + яж + анс – не + ка = ... (Ряжанка)


VII. Домашнє завдання

Записати протягом тижня , які молочні продукти вживала дитина (Кількість порцій)


Робота з картками 


Кем – м + філ – л + р = ...

Мок – к + ло + коз – з = ..

С + мим–им + е + т + а + н + а= ..

Й + ог + уми – ми + рт = ... 

Ра – а + яж + анс – не + ка = ... 


Робота з картками 


Кем – м + філ – л + р = ...

Мок – к + ло + коз – з = ..

С + мим–им + е + т + а + н + а= ..

Й + ог + уми – ми + рт = ... 

Ра – а + яж + анс – не + ка = ... 


Робота з картками 


Кем – м + філ – л + р = ...

Мок – к + ло + коз – з = ..

С + мим–им + е + т + а + н + а= ..

Й + ог + уми – ми + рт = ... 

Ра – а + яж + анс – не + ка = ...


Повернутися назад
Поділитись з друзями