ABETKA
UA RU
UA RU

Урок «Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я» у 2-му класі

Мета: розширити уявлення про значення харчування для життєдіяльності людини та про різноманітність харчових продуктів; переконати учнів у необхідності правильно харчуватися; навчити дітей правильно харчуватись.

Завдання: сформувати уявлення про основні групи поживних речовин: білки, жири, вуглеводи, вітаміни та мінеральні речовини, їх функції та роль в організмі. Розширити знання про поживні речовини, що містяться в різних продуктах. Сформувати уявлення про різноманітне харчування, як обов’язкову умову здоров’я та фізичної активності людини.

Хід уроку.

I. Організаційний момент

Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня
Хай вам ясно сонце світить
У вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ
А земля нехай дарує вам
Барвистий світ!

II. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні нас у гості запросили давні знайомі – Питайлик та Смачнюля. Пригадаймо, з якої вони країни?

1. Робота із зошитами (стор. 2)

– Подивіться, про що цікаве ми дізнаємось сьогодні на уроці від наших друзів?

2. Бесіда вчителя.

– Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як правильно харчуватись, які поживні речовини містяться у продуктах харчування, які продукти багаті на ті чи інші поживні речовини.

Із попередніх мандрівок до країни «Абетки харчування» ви вже знаєте, що правильне харчування має велике значення в житті людини. Отримані організмом з їжі поживні речовини дають можливість людині рости, гратися, вчитися і працювати.

3. Демонстрація таблиці

Білки – будівельний матеріал

Жири – тепло

Вуглеводи – робота м’язів

4. Робота в зошитах (стор. 6)

– Погляньте на малюнок 1, 2, 3. Які продукти ви бачите? Які поживні речовини в них містяться? (розгляд малюнків)

– А хто мені може сказати, що крім білків, жирів і вуглеводів знаходиться у продуктах?

Вчитель:

Щоб мати здоров’я слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу.
І пам’ятати про вітаміни.

– Наші вітаміни розкажуть самі про себе, а ви уважно послухаєте.

5. Виступ підготовлених учнів

Вітамін А

– Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки, добрий зір – звертайтеся домене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею, кропом.

Вітаміни групи В

– Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – каші, горошок, квасоля, зелений салат, мясо, риба, птиця, печінка, хліб.

Вітамін С

– Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану у пригоді. Мої друзі –лимон, апельсин, порічка, чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

Вітамін Д

– Я дуже потрібен тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть на городі та в садку, я також маю для вас корисні подарунки. Це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам вітамін Д.

6. Гра-змагання

– Які овочі виросли на городі, а фрукти – в саду? (діти перераховують відомі їм овочі та фрукти).

– Як ви почули, один продукт харчування багатий на один вітамін, другий – на інший.

Висновок: Щоб запобігти різним захворюванням та нормально розвиватися, треба вживати різноманітну їжу.

– Який малюнок ми ще не розглядали?

7. Ознайомлення з мінералами.

– Крім вітамінів у продуктах харчування містяться мінеральні речовини. Вони потрібні для правильного росту і розвитку кісток, м’язів, нервової системи. Їх багато в молоці , молочних продуктах, рибі, продуктах моря, зелених овочах, зернових, фруктах, чорному хлібі, каші(особливо в гречаній)

Мінерали: залізо, магній, кальцій, цинк тощо.

– Навіщо нашому організму вітаміни і мінерали?

8. Фізхвилинка

Сонце, діти, вже високо.
Всі вдихаємо глибоко.
Руки разом опускаєм.
І глибоко вдихаєм.
А щоб швидше нам проснутись
Треба вгору потягнутись.
Починайте, не спішіть.
Повернулись стільки раз,
Скільки пальчиків у нас
Вліво, вправо повернись
І легесенько прогнись.

9. Робота в зошиті

– Діти, намалюйте улюблений продукт і підпишіть, якими поживними речовинами він цінний?

10. Гра «В яких продуктах я заховався?»

Вчитель, тримаючи картку, показує вітаміни, а діти за допомогою зошита швидко дізнаються, в яких продуктах він міститься.

III. Підсумок уроку

– Скажіть, що означає – правильно харчуватися?

Так, це означає вживати різноманітну їжу. Для міцного здоров’я потрібно понад 40 різних поживних речовин, які містяться в різноманітних продуктах.

IV. Домашнє завдання

Намалювати продукт, багатий на вітамін Д.

Матеріали уроку надані педагогом О. М. Тихоновою, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 38, м. Запоріжжя, Комунарський район

Повернутися назад
Поділитись з друзями