2018 May 05
Експертний висновок завідуючого кафедрою педагогіки та психології на комплект «Абетка харчування»
ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
на навчально-методичний комплект «Абетка
харчування» для 1-го і 2-го класів середньої загальноосвітньої школи авторів О.
М. Ващенко, С. О. Свириденко, О. В. Чорновіл.
Реформування
змісту загальної середньої освіти в Україні актуалізувало чимало проблем, що
вимагають негайного розв'язання. Однією з них є створення якісного
навчально-методичного забезпечення. Навчально-методичний комплект «Абетка
харчування» для 1-го і 2-го класів середньої загальноосвітньої школи авторів О.
М. Ващенко, С. О. Свириденко, О. В. Чорновіл складається із робочих зошитів для
учнів 1-го та 2-го класів та методичних рекомендацій для вчителя.
Особливістю
навчально-методичного комплекту є те, що він має не тільки оздоровчу, але і
народознавчу спрямованість. Цю особливість детально відображено у методичному
матеріалі для вчителя. Слід наголосити на тому, що автори програми звернули
увагу, в першу чергу, на традиції харчування українського народу та
використовували сучасні підходи до організації правильного раціону.
Реалізацію
програми автори передбачають у варіативності як при виборі майданчиків для
впровадження, так і способів реалізації. Важливим є те, що робочий зошит
«Абетка харчування» може використовуватися і як додатковий матеріал на уроках з
предметів базового навчального плану «Я і Україна», «Основи здоров'я»,
«Довкілля», «Трудове виховання».
У варіанті програми
«Абетка здоров'я» авторами поставлено цілу низку завдань і методичних вказівок щодо
отримання знань про охорону здоров’я учнів. З метою вирішення цих завдань
автори підібрали різноманітний матеріал, який викладено в ігровій формі. Це
найбільш відповідає віковим особливостям дітей молодшого шкільного віку.
Завдання, які пропонуються в робочому зошиті, також орієнтовані на творчу
роботу дитини — самостійну, в групі або колективі, з батьками. Це, в свою
чергу, може мати позитивний вплив на підвищення пізнавального інтересу учнів.
У робочому зошиті
також представлені творчі завдання на закріплення та актуалізацію отриманих
знань, мислення, розвиток моторики рук тощо. Для емоційної розрядки та
активізації пізнавальної діяльності вдало застосовуються інтерактивні ігри.
Дитина в ігровій формі закріплює знання, уміння й навички. Крім того, автори
пропонують такі варіанти роботи з дітьми, як інсценування, конкурси, змагання,
вікторини.
Виходячи з того,
що навчально-методичний комплект «Абетка харчування» є діяльнісно орієнтованим,
включає різноманітні види практичної та пізнавально-пошукової діяльності учнів,
автори доклали чимало зусиль, щоб забезпечити оригінальний зміст, який би не
дублював валеологічного і науково-пізнавального матеріалу інших навчальних
предметів, і досягли поставленої мети. Тому вважаємо, що навчально-методичний
комплект «Абетка харчування» для 1-го і 2-го класів середньої загальноосвітньої
школи авторів О. М. Ващенко, С. О. Свириденко,
О. В. Чорновіл
відповідає вимогам до наукових праць даного виду і має всі підстави для
публікації з метою широкого застосування у навчально-виховному процесі
початкової школи.
Завідувач кафедри
педагогіки, психології
та методики початкового навчання
Сумського
державного педагогічного
університету ім.
А. С. Макаренка.
к. п. н., доцент
С. М. Кондратюк.